سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

رهبران دو کره با توافق بر راه اندازی مجدد کانال‌های ارتباطی بر بهبود روابط دو کشور تاکید کردند.

رهبران دو کره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، کره شمالی و کره جنوبی با راه اندازی مجدد خط تلفنی مستقیم، متعهد به بهبود روابط می‌شوند.

رهبران کره شمالی و کره جنوبی متعهد به بهبود روابط و از سرگیری کانال‌های ارتباطی متوقف شده قبلی بین دو کشور شده‌اند.

این خط تلفن با متوقف شدن مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ در مورد خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در زمان رئیس جمهور وقت ترامپ در سال ۲۰۱۹ ، متوقف شده بود.

پارک سو هیون، سخنگوی کاخ آبی کره جنوبی، ساختمان ریاست جمهوری، گفت مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی توافق کردند که با بهبود اعتماد متقابل روابط خود را دوباره توسعه دهند.

این توافق به دنبال تبادل نامه بین دو رهبر در بهار امسال صورت گرفت.  خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز در بیانیه‌ای گفت: «تمام ملت کره آرزو دارند که روابط شمال و جنوب در اسرع وقت بهبود یافته و از حالت سکون خارج شود.»

در ژوئن سال گذشته، کره شمالی خط تلفن را قطع کرد، تمرینات نظامی را از سر گرفت، پست‌های نگهبانی در نزدیکی مرز را دوباره راه اندازی کرد و دفتر رابط بین کره‌ای را معلق نمود.

این در حالیست که در دیدار اخیر روسای جمهور بایدن و مون هر دو هنگام بر اهمیت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تأکید کردند و بایدن وضعیت اضطراری ملی علیه کره شمالی را تمدید کرد.

کد خبر 617004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha